Internettet er den primære ressource for information. Når man skal bruge svar på et
spørgsmål, se hvilken ejendomsmægler i ens område er bedst eller andet, så er internettet det
bedste sted at lede. Der er alverdens informationer, man som søger, kan se på. Det er derfor
vigtigt at sætte fokus på opsætning af din hjemmeside, og sørge for at den er så overskuelig
og interessant som muligt. Det er med til at sørge for, at brugeren ikke klikker af med det
samme. Der er mange faktorer som spiller ind her; alt fra hjemmeside design, til de
informationer som man vælger at have stående derpå. Med dette i mente, er det derfor blevet
endnu mere vigtigt for virksomheder at have en god hjemmeside, især i en branche som
bolighandel.
Ejendomsmæglere forkuserer mere på deres online position end nogensinde før
Digitalisering har medført, at de fleste nu til dags bruger internettet. Næsten alle har en
smartphone, en computer, eller generelt en eller anden form for enhed, som kan tilgå
internettet. Derfor er det vigtigere end nogensinde før at have en hjemmeside, som er
brugervenlig og nem, men også indeholder alle de detaljer man kunne ønske som kunde. I
mæglerbranchen er det især vigtigt at have en god hjemmeside, så potentielle købere kan
kigge på huse, og få alle de nødvendige informationer om boligen de skal bruge.
For mange år siden før internettets storhedstid, benyttede mæglere sig af aviser og reklamer i
deres fysiske butikker, til at markedsføre de boliger som de havde til salg. Nu er det nemmere
at kigge online, idet man kan gøre det når som helst. Dette kræver dog også, at kunderne kan
komme online og tilgå boligerne uden problemer. Det fører videre til vigtigheden i at have en
responsiv hjemmeside. En responsiv hjemmeside er en hjemmeside, som tilpasser sig efter enheden man bruger. Det betyder at hjemmesiden kan ses og bruges fra en mobil og tablet.
Skriften og layout justerer sig automatisk til enhedens størrelse, og dermed kan man frit
scrolle gennem siden uden problemer.
Gennem de seneste par år, er flere ejendomsmæglere begyndt at fokusere mere på deres hjemmesider
og online tilstedeværelse. Boligsalg gennem nettet er blevet til et populært koncept, og det
bliver kun større. Men der ligger også mere i det; noget som de fleste kender til. Nemlig
lysten og intentionen om at have en bedre hjemmeside end konkurrenterne, så kunderne
flokker til ens hjemmeside, frem for konkurrentens hjemmeside. Mæglerens budskab skal
fremgå tydeligt på hjemmesiden, så kunden også får et godt førstehåndsindtryk af mægleren.
Hjemmesiden skal helst være nem at navigere, uanset om man er på telefonen eller på
computeren.
Med den nye bølge af mæglere som primært opererer online, er det nu endnu vigtigere med
en god hjemmeside. Kunderne skal kunne få svar på ethvert spørgsmål, de må have.
Kunderne skal føle, at de stadigvæk kan få direkte kontakt til en mægler. Derudover er design
også en stor faktor. Hjemmesiden skal være interessant at kigge igennem, men ikke for
overvældende. Den skal være nem at kigge igennem, og give kunden mulighed for at klikke
ind på specifikke faner og finde præcist det de leder efter.
Mange af de nyere ejendomsmæglere tilbyder også specifikke pakker med hensyn til
boligsalg, og dermed skal kunderne også føle at de kan se præcis hvad disse pakker
indeholder, og hvad de kommer til at koste. Gennem mange år har man skulle gå ind i en
mæglerbutik, eller ringe ned til mægleren for at få svar, men nu er det vigtigt at kunne se det
hele på en gang.
Læs også vores artikel om det ultimative hjemmesideværktøj til din nye hjemmeside.
Konklusion
Målet med en hjemmeside er at forsyne kunden med så mange informationer som muligt, og
give dem den bedste oplevelse, uden at overvælde dem fuldstændigt. Det er derfor godt som
mægler at have en hjemmeside som giver kunderne en mulighed for at kigge gennem hele
siden, og finde alle de informationer de ønsker, men ikke blive bombarderet på selve
forsiden. Det er vigtigt at have deres budskab stående på forsiden, så man kan få essensen af
siden og dermed fange modtagerens opmærksomhed, således at de ønsker at blive på siden og
undersøge nærmere.
I en branche så konkurrencepræget, er det vigtigt at sørge for at man altid gør sit bedste for at
tiltrække kunder; det inkluderer at have en god hjemmeside.